Alapelvek

design_principles_1358545692.png_559x783

 

Kezdjük az alapokkal:

A szoftvereknek sok érdekeltje van, de a felhasználók számítanak csak igazán

Egy szoftvert programozók írnak, művészek rajzolnak, menedzserek fizetnek, és rendszergazdák üzemeltetik. De igazából csak azok az emberek számítanak, akik használják a szolgáltatásait, hogy előrébb jussanak, tehát azok, akik akkor vannak ott, amikor működik, nem azok, akik akkor, amikor készül.

 

A szoftver arra való, hogy a felhasználók céljait és szükségleteit oldja meg

A szoftvert azért készítjük, hogy megoldja azok bajait, akik használják. Ez az egyetlen vállalható oka egy szoftver létrehozásának. Ha egy szoftver erre alkalmatlan, a szoftver maga egy bukás.

 

A jó dizájn/terv a problémáról szól, nem önmagáról

A jó dizájn nem frameworkökről, vizuális nyelvekről, művészi önkifejezésről vagy matematikai eleganciáról szól, hanem azokról a problémákról, amikkel a felhasználók szembesülnek.

 

A jó dizájn segít a felhasználónak megcsinálni a munkát, és nem áll az útjába

Minden fícsör, minden pixel kell, hogy rendelkezzen valami céllal, ami miatt valahol, valamikor, valakinek szüksége lesz rá, hogy megoldja vele azt a problémát aminek megoldásához a szoftvert létrehozták. Az elegancia, a minimalizmus vagy épp a hiányosságok csak és kizárólag ezen problémák kontextusában értelmezhető.

 

A jó dizájn nem frontend, hanem maga a rendszer

Nem elég ha egy szép sminket rakunk egy disznóra: a szoftvernek minden egyes darabkájának arról a problémáról kell szólnia amire tervezünk. Mindig az alapoktól kell kezdeni a felépítést.

 

Értesülnél a cikkekről?

Kötelező megadni.